RAF Challenge 2016

competitionRačunarski fakultet od 2009. godine organizuje takmičenje pod nazivom RAF Challenge. Reč je o informatičkom takmičenju sa zadatim temama na kome pravo učešća imaju svi učenici srednjih škola iz Srbije. Srednjoškolci imaju zadatak da na ponuđenu ili slobodnu temu naprave prezentaciju, animaciju, program ili igricu. Cilj je da se učenici na što bolji način motivišu da analiziraju i prezentuju informacije korišćenjem raznih računarskih alata. Od početka samog takmičenja Računarski fakultet dobio je podršku Društva matematičara Srbije i uspešnih IT kompanija u Srbiji.

Na finale takmičenja pozivaju se srednjoškolci koji uđu u uži izbor, a najbolji se nagrađuju vrednim nagradama. Pored učenika, nagrade dobijaju i srednje škole sa najvećim brojem prijavljenih takmičara.

RAF Challenge 2016

Ako znate da napravite igricu, animaciju, program ili prezentaciju, želite da proverite svoja IT znanja i veštine, volite da se takmičite i vidite sebe u ovoj oblasti, prihvatite izazov i prijavite se na takmičenje RAF Challenge 2016! Takmičenje organizuju Računarski fakultet u Beogradu i Društvo matematičara Srbije, već osmu godinu, a namenjeno je učenicima srednjih škola i gimnazija u Srbiji.

Takmičenje je podeljeno u dve kategorije:

I kategorija – tema „Život bez računara“, napraviti:

  • Flash animacija
  • Prezentacija

Nagrade:

  1. Tablet
  2. Putovanje
  3. Eksterni hard disk

II kategorija – tema po izboru sa zadatkom da se napravi:

  • Igra
  • Aplikativni program

Nagrade:

  1. Laptop
  2. Cisco CCNA kurs
  3. Mobilni telefon

Tehničke napomene:

  • Prijava učesnika ove godine vrši se samo u jednom koraku – registracija i slanje rada idu odjednom. Prijave će biti otvorene do sredine februara, pa kada rad dođe u finalnu fazu, tada se prijavite. Ne možete se registrovati ako ne upload-ujete svoj rad.
  • Ograničenje veličine rada je 50MB.
  • Rad treba slati kao zip arhivu koja sadrži dva direktorijuma:
    • rad – izvršna verzija, dostupna javnosti za glasanje,
    • projekat – sav relevantan izvorni kod i projektni fajlovi.
  • Ukupno ograničenje veličine fajla za upload je 100MB.
  • Poželjno je da prezentacije, igre i aplikativni programi budu samostalne (ne zahtevaju instaliran dodatni softver). Jedini dozvoljeni preduslovi za pokretanje rada su .NET, Java runtime, Adobe Flash, Unity.
  • Mobilne aplikacije nisu predviđene kao opcija na ovogodišnjem takmičenju.
  • Dozvoljava se korišćenje dodataka (assets) poput modela, slika, muzike i drugo, za koje je potrebno dostaviti link, odnosno navesti izvor odakle potiče dodatak (npr. “Unity asset store” ili drugi). Ukoliko se utvrdi da korišćeni dodaci nisu navedeni u pismenoj formi ili naknadno u usmenom obrazloženju, rad će biti diskvalifikovan.
  • Obratiti pažnju na fontove i sve ostalo što ne spada u standardnu instalaciju Windows (dll,…)– staviti ih uz aplikaciju ili integrisati u prezentaciju, da bi se izbegli problemi u prikazu.
  • Uz rad obavezno poslati izvorni kôd, odvojeno od izvršnog ili instalacionog fajla, kao i ukoliko je potrebno tekstualni fajl o korišćenim dodacima (assets).
  • Aplikacije mogu biti napisane u bilo kom programskom jeziku, ali moraju biti kompajlirane i izvršene na Windows platformi.
  • Radovi se testiraju na čistoj Windows instalaciji.

Komisija će na osnovu prispelih radova izvršiti izbor onih za koje će na adresi http://www.raf.edu.rs biti moguće glasati. Učenici će svojim glasovima u februaru/martu 2016. godine učestvovati u izboru  najboljih projekata koji će prezentovati svoje radove krajem marta 2016. godine.

http://www.raf.edu.rs/raf-challenge

Advertisements

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s